Daar komen de schutters…

Of misschien zou ik beter zeggen: de kamikazepiloten. De voederplanken staan nu 2 weken op post. Het klein gevederte, maar ook hun harige tegenpolen, hebben het buffet gevonden. En meteen duikt ook een andere schalkse snoeper op: de sperwer.

Ik had al zo’n donkerbruin vermoeden want in de loop van deze week stonden er binnen het etmaal opeens 3 afdrukken van duiven op de ruiten. Nu gebeurt het wel eens vaker dat een vogel een raam raakt, maar -na maanden niets- nu opeens 3 in één dag? En vorig jaar had zich dit scenario ook al afgespeeld. Ik geloof niet zo gauw in toeval en nu al helemaal niet.

En vandaag kon Manlief mijn vermoeden bevestigen. Dit worden weer spannende weken met een videocamera die overuren draait (en hopelijk ook goede beelden). Als het lukt, zie je ze binnenkort hier. Ik weet nu -eindelijk- hoe ik hier een videolink kan inlassen. Nu nog “even” de opname regelen en het kan niet meer stuk.

Categories: In de tuin | Tags: , , | 4 Comments

Post navigation

4 thoughts on “Daar komen de schutters…

  1. In de winter van 2010 hadden wij ook een ‘dubbeldoel’ voederplek: met zaden en vetbollen een overvloed aan kleine vogels goedgevoed de winter doorhelpen, en tegelijk een jonge sperwer van een gedekte tafel voorzien.

    Aan in het voorjaar heeft diezelfde sperwer, terwijl zoonlief en ik in de tuin waren, op een paar meter van ons vandaan een duifje geslagen. Indrukwekkend!

    (Buurvrouw was niet opgetogen: het was één van haar tamme sierduifjes… maar ik kon op die sperwer niet boos zijn. That’s nature, isn’t it?)

  2. Bouw rap een schuilhut in de buurt met die hopen klimopoverschotten!

    • Zou ook nog kunnen. We hebben besloten om na het broedseizoen toch maar te beginnen met de klus. Ze zal ook wel meer dan 1 dag in beslag nemen, meer dan 1 weekend zelfs, want klimop is niet de leukste plant om aan te werken. Letterlijk adembenemend! En de helft van de tijd verspil je met de jeuk die je krijgt.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com. The Adventure Journal Theme.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 54 other followers

